1964-ais du sportininkai – lengvosios atletikos treneris ir vidutinio nuotolio bėgikas įkūrė įmonę, kurios logotipas yra tikriausiai greičiausiai atpažįstamas prekės ženklas pasaulyje. Williamas Bowermannas ir Philas Knightas susipažino prieš 7 metus ir kartu norėjo pasiekti vieną tikslą – pagaminti optimaliai lengvus ir patogius sportininkams skirtus batus. Iš pradžių jie tik platino japonų įmonės Onitsuka Tiger, šiandien žinomos kaip ASICS, sportinius batus.
Populiariausi Nike sportiniai batai
Blue Ribbon Sport tai pradinis Nike pavadinimas. Jam esant įmonė dar neapsisprendė dėl veiklos profilio, o bendradarbiavimas su Japonija tik įsibėgėjo. Blue Ribbon tai Knighto mėgstamiausio alaus pavadinimas, taigi paklaustas apie įmonės pavadinimą, jis spontaniškai atsakė – taip liko ilgesniam laikui. Tai buvo pirma kilusi asocijacija, o skrupulingiems japonams reikėjo greito atsakymo. Iš Japonijos importuoti Tiger batai iš pradžių išplito tik Oregon valstijoje, tačiau greitai Santa Monicoje buvo atidaryta pirma firminė parduotuvė. Nuo tada Nike bateliai išpopuliarėjo ir Kalifornijoje.
Inovatyvi idėja
Lūžis įvyko tik 1971-ais, kai buvo paleista speciali, savarankiška sportinės avalynės gamybos linija. Futbolininko batams buvo suteiktas Nike pavadinimas, kilęs iš pergalės deivės vardo. Pavadinimas gerai skambėjo, todėl greitai nusistovėjo. Po metų Nike buvo pavadinta visos sportinės avalynės kolekcija, kuri sportininkams turėjo suteikti drąsos rungtynių metų ir nešti sėkmę. Puikus pavadinimas idealiai tiko prie pirminės sporto idėjos. Jau tada Nike kedai stebino pasaulį savo modernumu. 1978-ais BRS oficialiai pakeitė pavadinimą į Nike. Caroline Davidson sukurtas logotipas simbolizavo pergalės deivės sparną. Visgi tais laikais sportines idėjas idealiai atspindintis logotipas nesukėlė teigiamų emocijų. Kūrėja gavo nedidelį atlygį. Netrukus Nike šturmavo rinkas ir neįvertinta Caroline gavo įmonės akcijų paketą.